Read Il sole dei morenti by Jean-Claude Izzo Free Online


Ebook Il sole dei morenti by Jean-Claude Izzo read! Book Title: Il sole dei morenti
The author of the book: Jean-Claude Izzo
City - Country: No data
Loaded: 1502 times
Reader ratings: 5.8
Edition: e/o
Date of issue: July 5th 2004
ISBN: 8876416102
ISBN 13: 9788876416101
Language: English
Format files: PDF
The size of the: 27.51 MB

Read full description of the books:



Il sole dei morenti è l'ultimo romanzo scritto da Jean-Claude Izzo prima della sua prematura scomparsa. È il suo capolavoro: una struggente esplorazione del potere distruttivo dell'amore, la storia di un uomo che cerca l'amore e non lo trova, e per questo viene relegato ai margini della società. Il merito di Izzo di è di riuscire a farci identificare con un destino apparentemente estremo, quello di un essere umano che ha perso tutto. Quando i pompieri portano via il corpo di Titì, l'unico amico rimastogli, morto di freddo in una stazione del metrò parigino, Rico decide che è ora di andarsene, lasciare Parigi per il sud. Se deve morire, tanto vale morire al sole. Nel suo viaggio incontra altri disperati come lui, persone finite sulla strada seguendo percorsi di vita diversi e che reagiscono diversamente, chi con solidarietà chi con cattiveria. In fondo al viaggio c'è Marsiglia e la speranza di rivedere Léa, il grande amore della sua gioventù.


Download Il sole dei morenti PDF Il sole dei morenti PDF
Download Il sole dei morenti ERUB Il sole dei morenti PDF
Download Il sole dei morenti DOC Il sole dei morenti PDF
Download Il sole dei morenti TXT Il sole dei morenti PDF



Read information about the author

Ebook Il sole dei morenti read Online! Jean-Claude Izzo was a French poet, playwright, screenwriter, and novelist who achieved sudden fame in the mid-1990s with the publication of his three noir novels, Total Chaos (Total Khéops), Chourmo, and Solea: widely known as the Marseilles Trilogy. They feature, as protagonist, ex-cop Fabio Montale, and are set in the author's native city of Marseille. All have been translated into English by Howard Curtis.
Jean-Claude Izzo's father was an Italian immigrant and his maternal grandfather was a Spanish immigrant. He excelled in school and spent much of his time at his desk writing stories and poems. But because of his “immigrant” status, he was forced into a technical school where he was taught how to operate a lathe.
In 1963, he began work in a bookstore. He also actively campaigned on behalf of Pax Christi, a Catholic peace movement. Then, in 1964, he was called up for military duty in Toulon and Djibouti. He then worked for the military newspaper as a photograph and journalist.


Reviews of the Il sole dei morenti


HARVEY

A charming book, a lot more!

ETHAN

Despite the criticism, I liked the book!

LEAH

It was a surprisingly interesting book. Very highly recommended.

TOMMY

I really hated the book.




Add a comment




Download EBOOK Il sole dei morenti by Jean-Claude Izzo Online free

PDF: il-sole-dei-morenti.pdf Il sole dei morenti PDF
ERUB: il-sole-dei-morenti.epub Il sole dei morenti ERUB
DOC: il-sole-dei-morenti.doc Il sole dei morenti DOC
TXT: il-sole-dei-morenti.txt Il sole dei morenti TXT